adiWidget http://adiwidget.com/flash/adiWidget_Clock_04.swf http://adiwidget.com/flash/adiWidget_Clock_05.swf http://adiwidget.com/flash/adiWidget_Clock_10.swf http://adiwidget.com/flash/adiWidget_Clock_11.swf http://adiwidget.com/flash/adiWidget_Clock_12.swf http://3.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmPqh8xPhI/AAAAAAAAAlQ/LrRFjnmpz2U/s1600-h/welcome_37.png

Sunday, March 1, 2009


SURAT CINTA UNTUK JIWA...
Surat ini kutujukan untuk dirikusendiri serta sahabat-sahabattercintaku yang insyaAllah tetapmencintai Allah dan RasulNya di atassegalanya, kerana hanyacinta itu yang dapat mengalahkansegalanya, cinta hakiki yang membuatmanusia melihat segalanya dari

sudutpandangan yang berbeza, lebih bermaknadan indah.
Surat ini kutujukan untuk hatiku danhati sahabat-sahabat tercintaku yangkerap kali terisi oleh cinta selaindariNya, yang mudah sekali terlenaoleh indahnya dunia, yang terkadangmelakukan segalanya bukan keranaNya,lalu di ruang hatinyayang kelam merasa senang jika dilihatdan dipuji orang, entah di manakeikhlasannya. Maka saat merasakankekecewaan dan kelelahan keranaperkara yang dilakukan tidaksepenuhnya berlandaskan keikhlasan,padahal Allah tidak pernah menanyakanhasil. Dia akan melihat kesungguhandalam berproses.
Surat ini kutujukan pula untuk jiwakuserta jiwa sahabat-sahabat tercintakuyang mulai lelah menapaki jalanNyaketika seringkali mengeluh, merasadibebani bahkan terpaksa untukmenjalankan tugas yang sangat mulia.Padahal tiada kesakitan, kelelahanserta kepayahan yang dirasakan olehseorang hamba melainkan Allah akanmengampuni dosa-dosanya.
Surat ini kutujukan untuk ruh-ku danruh sahabat-sahabat tercintaku yangmulai terkikis oleh dunia yang menipu,serta membiarkan fitrahnya tertutupoleh maksiat yang dinikmati, lalu dimanakah kejujuran diletakkan? Dan kiniterabailah sudah nurani yang bersih,saat ibadah hanyalah sebagai rutinbelaka, saat jasmani dan fikirandisibukkan oleh dunia, saat wajahmenampakkan kebahagiaan yang penuhkepalsuan. Cuba lihat disana! Hatimumenangis dan meranakah?
Surat ini kutujukan untuk diriku dandiri sahabat-sahabat tercintaku yangsombong, yang terkadang bangga padadirinya sendiri. Sungguh tiada satupunyang membuat kita lebih di hadapanNyaselain ketakwaan. Padahal kitamenyedari bahawa tiap-tiap jiwa akanmerasakan mati, namun kita masihbergulat terus dengan kefanaan.
Surat ini kutujukan untuk hatiku danhati sahabat-sahabat tercintaku yangmulai mati, saat tiada getar ketikaasma Allah disebut, saat tiada sesalketika kebaikan berlalu begitu sahaja,saat tiada rasa takut padaNya ketikamaksiat dilakukan, dan tiada merasaberdosa ketika menzalimi diri sendiridan orang lain.
Akhirnya surat ini kutujukan untukjiwa yang masih memiliki cahayameskipun sedikit, jangan biarkancahaya itu padam. Maka terus kumpulkancahaya itu hingga ia dapat menerangiwajah-wajah di sekeliling, memberikankeindahan Islam yang sesungguhnyahanya dengan kekuatan dariNya "Ya..Allah yang maha membolak-balikkanhati, tetapkan hati ini pada agamaMU,pada taat kepadaMu dan dakwah dijalanMu "
Wallahualam bisshawab
Semoga dapat membangkitkan iman yangsedang mati atau jalan di tempat,berdiam diri tanpa ada sesuatuamalanpun yang dapat dikerjakan.Kembalikan semangat itu sahabat-sahabat tercintaku.. ... Ada Allah danorang-orang beriman yang selalumenemani di kala hati "lelah".

No comments:

Post a Comment

 
http://3.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SZyFzc_rUNI/AAAAAAAAAxI/Bp6wM7muMUg/s1600-h/jom_10.png